I. Cel działania:
- rozwijanie zainteresowań językowych poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności dotyczącej skutecznego używania języka angielskiego w codziennych sytuacjach w mowie i piśmie; wykorzystanie pozalekcyjnych materiałów – ulubionych piosenek anglojęzycznych; - propagowanie wykorzystania technologii komputerowej w nauce języka angielskiego; - wykrywanie uzdolnień wśród uczniów, inspirowanie ich do dalszej nauki; - kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole; - propagowanie znaczenia znajomości języka angielskiego w dzisiejszym świecie.
II. Program działania:
- przeprowadzenie międzyszkolnego konkursu dla młodzieży gimnazjalnej;
III. Sposób realizacji:
- Etapy konkursu:
Gimnazja przystępujące do konkursu obliguje się do przeprowadzenia szkolnego konkursu języka angielskiego złożonego z dwóch etapów:
a) etap I –szkolny powinien obejmować wybrane osoby z poszczególnych klas: 5 osób z każdej klasy wyłonione na podstawie uzyskanych wyników nauki z języka angielskiego - powinien składać się z trzech części: I. pisemnej (test leksykalno-gramatyczny) II. ustnej (inscenizacja krótkich scenek o dowolnej tematyce), III. występu wokalnego, - termin, zakres materiału, tematykę części ustnej ustala samodzielnie nauczyciel każdej szkoły - punktacja: uczniowie na szczeblu szkolnym są oceniani indywidualnie oraz jednocześnie zdobywają punkty dla poszczególnych klas do klasyfikacji ogólnej; 6 uczniów, którzy uzyskają najlepsze wyniki w klasyfikacji indywidualnej, będzie reprezentować szkołę w konkursie międzyszkolnym b) etap II – międzyszkolny, odbędzie się na terenie Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Rusku dnia 07 czerwca 2004 o godzinie 1000. - na szczebel międzyszkolny każde gimnazjum może zgłosić maksymalnie 5-osobowy zespół uczniów, - przebieg konkursu:
I. Test leksykalno-gramatyczny wielokrotnego wyboru ( komputerowy), uczniowie rozwiązują test zespołowo (każdy zgłoszony zespół typuje do tego etapu 3 uczniów), czas pracy z programem 2 godziny. O ilości zdobytych punktów decyduje ilość rozwiązanych poprawnie testów.
II. Inscenizacja scenki o dowolnej tematyce przygotowanej wcześniej przez zespół. Orientacyjny czas prezentacji: 10 minut. Liczba osób biorących udział w scence – dowolna (maksymalnie 5 osób). Oceniane będą: poprawność wypowiedzi, intonacja, wymowa, urozmaicone słownictwo i konstrukcje zdaniowe, oryginalność pomysłu.
III. Piosenka – oceniane będą: poprawność językowa, technika wykonania, pomysł. Liczba osób wykonujących piosenkę – dowolna (od 1 do maksymalnie 5 osób).
- Punkty za inscenizację oraz piosenkę przyzna komisja w składzie: opiekunowie poszczególnych zgłoszonych zespołów, 1 opiekun z danej szkoły,
- Punktacja ogólna:
na szczeblu międzyszkolnym obowiązuje wyłącznie klasyfikacja ogólna: zgłoszeni uczniowie tworzą zespoły, które zdobywają punkty dla swoich szkół. Punkty zdobyte w trzech kategoriach:
1. test leksykalno - gramatyczny 2. inscenizacja 3. piosenka
Łączna ilość zdobytych punktów w trzech etapach wyłoni laureatów konkursu języka angielskiego.
Wszyscy opiekunowie drużyn otrzymują potwierdzenie uczestnictwa w konkursie wraz z płytą zawierającą program multimedialny wykorzystany w części leksykalno – gramatycznej.
autorzy
Katarzyna Harendarz Sławomir Podeszwa |